Vermon Ravinaiset ry:n Toimintakertomus 2014

1. Toiminta-ajatus

Vermon Ravinaiset ry on vuonna 1964 perustettu yhdistys, jonka toiminta-ajatuksena on edistää omalta osaltaan hevoskasvatusta ja tehdä raviurheilu myönteisesti tun¬netuksi suurelle yleisölle sekä toimia kontaktifoorumina pää-kaupunkiseudun ravinaisille. Yhdistys toimii läheisessä yhteistyössä Vermon Ra-viradan sekä Ver¬mon ravinuorten kanssa.

2. Kokoukset

Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 16.4.2014 Vermon raviradan kokous-tiloissa. Puheenjohtajaksi valittiin Marjo Saastamoinen ja varapuheenjohtajaksi valittiin Jenny Peipinen.
Ravinaisten kokoukset ovat avoimia kaikille jäsenille ja toimintaa on suunniteltu yhdessä muiden jäsentapaamisten yhteydessä.

3. Jäsentoiminta

• Yhdistys on ollut edustettuna Vermon Ravirata Oy:n sekä Helsingin Ravi-rata Oy:n yhtiökokouksissa. Puheenjohtaja ja Eija Hirvonen osallistuivat Ravinaisten liiton syyskokoukseen 22.11.2014 Tampereella. Kokouksessa Marjo Saastamoinen valittiin edelleen SRNL:n varapuheenjohtajaksi.
• Suomen ravinaisten liiton kevätpäivät pidettiin 5.-6.4.2014 Turussa ja Vi-king Cracella. Virallisina edustajina olivat puheenjohtaja ja Eija Hirvonen. Mukana oli myös muita jäseniä.
• Järjestettiin naisten illat Sodexhon ja Vermon raviradan kanssa 12.3. ja 5.11.2014 ja Osallistujia oli molemmissa tilaisuuksissa lähemmäs sata.
• Tehtiin kesäretki 12.7.2014 Mustion linnan kesäteatteriin näytökseen Täydellinen tätini ja samalla järjestettiin saunailta Jenny Peipisen mökillä Mustiossa.
• Suomen Ravinaisten Liitto ry:n SM-ohjastajakisa järjestettiin Kuopiossa 17.6.2014. Vermon Ravinaiset ry:tä edusti Emma Väre.
• Vermon Ravinaiset ry järjesti toimintavuoden aikana arpajaiset sekä osallistuivat Vermossa kuluneen vuoden aikana erilaisiin avustaviin tehtä-viin, kuten esimerkiksi puffetin pitoon ULHOn ja muiden yhdistysten järjestämissä tilaisuuksissa.
• Järjestettiin teatteri-ilta 24.11.2014 Kansallisteatteriin näytelmään Maaseudun tulevaisuus.
• Ravinaiset pitivät Vermon sisäänkirjoituksen siivoustalkoot keväällä.

4. Tiedotustoiminta

Jäsenistölle on ajankohtaisesta asioista tiedotettu sähköpostitse sekä jäsenkir-jeellä ja Vermon raviradan sivujen yhteydessä omilla nettisivuilla.

5. Talous

Jäsenmaksu on ollut 10 euroa/henkilö. Kannattajajäsenmaksu oli vuonna 2014 100 euroa..