Vermon Ravinaiset ry:n Toimintakertomus 2017

1. Toiminta-ajatus
Vermon Ravinaiset ry on vuonna 1964 perustettu yhdistys, jonka toiminta-ajatuksena on edistää omalta osaltaan hevoskasvatusta ja tehdä raviurheilu myönteisesti tun¬netuksi suurelle yleisölle sekä toimia kontaktifoorumina pääkaupunkiseudun ravinaisille. Yhdistys toimii läheisessä yhteistyössä Vermon Raviradan sekä Ver¬mon ravinuorten kanssa.

2. Kokoukset
Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 12.4.2017 Vermon raviradan kokous-tiloissa. Puheenjohtajaksi valittiin Marjo Saastamoinen ja varapuheenjohtajaksi valittiin Jenny Peipinen.
Ravinaisten kokoukset ovat avoimia kaikille jäsenille ja toimintaa on suunniteltu yhdessä muiden jäsentapaamisten yhteydessä.

3. Jäsentoiminta

• Yhdistys on ollut edustettuna Vermon Ravirata Oy:n sekä Helsingin Ravi-rata Oy:n yhtiökokouksissa. Ravinaisten liiton syyskokous oli 25.11.2017 Tampereella. Kokouksessa Marjo Saastamoinen valittiin edelleen SRNL:n varapuheenjohtajaksi.
  • Suomen ravinaisten liiton kevätpäivät pidettiin 8.-9.4.2017 Kalajoella. Virallisina edustajina olivat puheenjohtaja ja Eija Hirvonen.
  • Järjestettiin naisten illat Sunbornin ja Vermon raviradan kanssa. Osallistujia tilaisuuksissa oli vajaa sata.
  • Tehtiin kesäretki 8.7.2017 Mustion linnan kesäteatteriin ja samalla järjestettiin saunailta Jenny Peipisen mökillä Mustiossa.
  • Suomen Ravinaisten Liitto ry:n SM-ohjastajakisa 3.9.2017 järjestettiin Lahdessa. Vermon Ravinaiset ry:llä ei ollut edustajaa
  • Vermon Ravinaiset ry järjesti toimintavuoden aikana arpajaiset sekä osallistuivat Vermossa kuluneen vuoden aikana erilaisiin avustaviin tehtä-viin, erityisesti Kuninkuusravien talkoisiin ja puffetin pitoon ULHOn ja muiden yhdistysten järjestämissä tilaisuuksissa.

4. Tiedotustoiminta
Jäsenistölle on ajankohtaisista asioista tiedotettu sähköpostitse sekä jäsenkir-jeellä ja Vermon raviradan sivujen yhteydessä omilla nettisivuilla.

5. Talous
Jäsenmaksu on ollut 10 euroa/henkilö. Kannattajajäsenmaksu oli vuonna 2017 100 euroa.